donderdag 8 maart 2012

Hartzaken



Het is natuurlijk wel verstandig om, voordat ik aan een dergelijke onderneming begin, eerst eens na te gaan hoe de vlag erbij hangt – lichamelijk gezien. Misschien ben ik ongemerkt gammel.
Dat zou rampzalige gevolgen hebben vrees ik. Alsof je een ouwe Datsun ineens 250 km per uur wil laten rijden. Dan valt ie van schrik uit elkaar, en dat wil ik niet.
Vandaar dat ik grondig te werk wilde gaan. Ik kon wel wat bloed laten prikken bij de huisarts, maar dan ben ik zo uitgeschreven want daar is niks spannends aan. En het zegt me ook  niet veel.
Ik wilde wat diepgravender te werk gaan, ik ben tenslotte op zoek naar een verband tussen lichaam en geest en dan heb ik meer nodig.
Een test die meer laat zien.
Daarvoor kwam ik uit bij Ron Henfling, orthomoleculair therapeut en homeopaat. Hij nam hem af, en er kwam meer aan het licht dan ik gedacht had.



Om de test te verklaren, even de feiten op een rijtje;
1) We wonen op aarde.
2) Daar vallen we niet van af.
3) Dat komt door de zwaartekracht, oftewel het magnetisch veld.
4) Om lichamelijk te functioneren zijn we evolutionair daarop afgesteld. Al onze organen corresponderen in de juiste resonantie met dat veld.
5) Elk orgaan vertegenwoordigt een bepaalde elektromagnetische waarde om zijn werking te kunnen hebben. Klopt die waarde niet, en dat is meetbaar, functioneert het orgaan niet naar behoren.
6) Omdat alle organen met elkaar in verbinding staan, kan een storing op één plaats rare gevolgen voor een andere hebben.
7) Dan word je krakkemikkig.

Daar kon ik wat mee, dus op naar Ron.
Daar verwachtte ik half en half dat er allemaal zuignapjes en kabeltjes op me aangesloten zouden worden.  Nee. Ik hoefde alleen maar mijn hand op een soort computer muis te leggen. “Is  dat alles?” “Ja. Dat is alles.”
Op het computerscherm zag ik ondertussen ringen om me heen die op en neer gingen.  Het zag er heel Star Trek uit. Wow, het leek wel of ik opgebeamd werd.
Dat gebeurde natuurlijk niet, ik bleef gewoon in mijn stoel zitten terwijl de uitslag al in beeld kwam. Voilà.

Voor de beeldvorming, en met excuses aan Ron voor de overgesimplificeerde uitleg omdat het eigenlijk zo oneindig veel verder gaat dan dit alleen;
Vergelijk je lichaam met een elektriciteitsnet. Als er een breuk of knik in de kabel tussen stopcontact en lamp zit, gaat het licht niet branden. De elektromagnetische stroom tussen organen is vergelijkbaar.
Wat kwam er nu bij mij uit?
Ik heb even getwijfeld of ik het zo op zou schrijven omdat het vrij persoonlijk is, maar vooruit. Ik onderga het hele proces, ik onderzoek het, dus moet ik ook met de billen bloot. En het rijmt zich eigenlijk perfect met het hele thema, die uitkomst. Mijn algehele conditie was prima, op een paar dingen na. In volgorde;

1) Mijn huid is in een slechte conditie. Van dat feit was ik op de hoogte en dat heeft mij al vaker tot grote droefheid gestemd, ik had het alleen nog niet eerder uitgemeten gezien.
2) Ik heb bepaalde voedingstekorten. Dat leek me onmogelijk, omdat ik de dingen waar die vitaminen en mineralen inzitten, met  wagonladingen tegelijk naar binnen werk. Op een sumoworstelaar na eet niemand zoveel noten, bananen , eieren en kip als ik.

(Feit; de kink in de kabel kan drie oorzaken hebben:
-         gifstoffen die ergens opgeslagen liggen
-         lichamelijke trauma’s: littekens of wonden  die de boel blokkeren
-         geestelijke trauma’s: stressreacties maken hormonen aan die zich nestelen in je lichaam en in je cellulair geheugen)


3) Het gebied in mijn hersenen en lichaam wat  “grenzen aangeven”  aanstuurt zat in de rode waarden. Dit is gelinkt aan de huid. De huid is het grootste orgaan en je eerste grens naar buiten toe.
4) Het gebied wat met ‘vertrouwen” te maken heeft ook. Vertrouwen in jezelf en wie of wat je kunt toelaten. Dit gebied is gelinkt aan je darmen. Hier wordt je voeding opgenomen.

En daar werd het interessant.
Aan het einde van de maand meet Ron me opnieuw door, en zal ik een antwoord krijgen op mijn eerdere vragen.
In de training die ik nu ga volgen, leer ik situaties beheersen en dus mijn grenzen beter bepalen. Hoe dichtbij laat ik iemand komen? Vanaf wanneer begin ik terug te vechten?
Als ik daardoor aanvoel meer in eigen hand te hebben, neemt mijn vertrouwen dan toe?
En daaruit voortvloeiend; verbeteren mijn huidconditie en voedselopname door mezelf dat aan te leren?

Wordt vervolgd…



Voor meer informatie over de NES-test: Henflings Health Coaching


Geen opmerkingen: